Články

Prikrmovať vtáky? Keď už, tak ako?

Keď sa človek v zime pozerá von z okna a vidí, ako v tom mrazivom počasí po vonku poskakuje sýkorka a zháňa niečo do zobáka, takmer každý z nás začne rozmýšlať, ako by jej mohol pomôcť. Vtedy väčšinu z nás napadne, že postaví kŕmidlo, kúpi slnečnicu a začne vtáky prikrmovať. Ale skutočne bez našej pomoci neprežijú? Je naša pomoc skutočne pomocou?

Zelenoškolskí Mladí reportéri pre životné prostredie

Aj zelenoškolské žiačky a zelenoškolskí žiaci sa i tento rok prihlásili do medzinárodnej súťaže LITTER LESS a ENVIRO programu Mladí reportéri pre životné prostredie. Tešíme sa, že sa im podarilo v národnom kole získať zaujímavé umiestnenia.

V hlavnej súťaži boli ocenení:

Zapojte sa do projektu "ElektroOdpad-Dopad"

V dnešnej dobe problém so spracovaním elektroodpadu narastá. Masívna produkcia elektrospotrebičov, znížená cena predaja, pocit prestíže a náš súčasný spôsob života neustále zvyšujú dopyt po novom tovare, na čo dopláca celé životné prostredie a najviac krajiny globálneho juhu. Z tých sa totižto stávajú skládky toxického a nebezpečného odpadu.

 

Ktoré Živičné projekty prinášajú inovácie vo vzdelávaní?

"Ak niekde pred školou vlaje zástava Eco-school/Zelená škola, je to signál, že na tej škole sa snažia učiť deti skutočným životným zručnostiam. Tá vlajka nie je len o tom, že je tam snaha správať sa environmentálnejšie. Je to aj znamenie, že na tejto škole sa samotní žiaci snažia identifikovať problémy a potom hľadať riešenia a následne ich aj realizovať.

ODBORNE: Biopotraviny = eko (logická) voľba

Ako má v blízkom zahraničí značka BIO cveng a nikto ju nespochybňuje, u nás sa tejto istej značke pod tou istou legislatívnou ochranou európskych nariadení a národných zákonov tak dobre nedarí. BIO certifikácia je často vnímaná iba ako marketing, v horšom prípade dokonca ako podvod. Kde chýbajú znalosti, darí sa mýtom...

Deň Zeme

Pri príležitosti Dňa Zeme sme zorganizovali trhy, aby sme rodičom ukázali, že niekedy sa aj nepotrebné veci dajú využiť a vznikne z nich niečo pekné. Počas celého týždňa sa rodičia zapájali aj do revitalizácie nášho školského dvora.

Hostina pre lesné zvieratká

Ako je už v našej škôlke zvykom, pravidelne v zimnom období, keď napadne sneh, sa staráme o lesné zvieratká. Pani učiteľky sa spoločne s detičkami aj tento rok vybrali do krásneho lesíka pod pohorím Rokoš, kde zvieratkám nechali v snehu uložené jabĺčka, mrkvičku, hrušky, seno, ale aj rôzne semienka a iné dobrôtky. Milé zvieratká, prajeme vám dobrú chuť!

Kŕmiť či nekŕmiť ?

Počas skorej jari prebiehali medzi konzultantmi a koordinátormi programu Zelená škola diskusie (inšpirované dianím na školách) o vhodnosti, resp. nevhodnosti prikrmovania divých zvierat a vtákov v zimných mesiacoch. Presne v tom období vyšiel v časopise .týždeň článok, ktorý k tejto téme poskytuje viacero zaujímavých odborných faktov a prekračuje tradičný antropocentrický pohľad. Prinášame Vám ho so súhlasom autora a budeme radi, keď bude povzbudením do ďalšej diskusie. Svoje reakcie a názory môžete písať priamo pod článkom.

Prírodné záhrady na Slovensku ožívajú

Zdravé potraviny, rovnako ako čistá voda, sú nevyhnutné pre život a zdravie človeka. Školské aj súkromné záhrady na Slovensku však dlhodobo upadajú a strácajú svoje produkčné, ekologické aj estetické funkcie. Komerčne dopestované ovocie a zelenina poskytujú iba časť potrebných živín a navyše sú zdraviu škodlivé vysokým obsahom rezíduí.

Prečítajte si inšpirujúci článok o prírodných záhradách. Nájdete ho TU. 

Existenciálna ekovýchova II. časť

Nešťastie alebo negativita je choroba celej planéty. To, čo predstavuje znečistenie životného prostredia na vonkajšej úrovni, reprezentuje negativita na vnútornej úrovni. Má ju v sebe každý, nielen človek, ktorý nemá uspokojené základné životné potreby, ale aj ten, čo žije v blahobyte. Ľudia veria, že ich šťastie závisí od vonkajších okolností alebo foriem.

Existenciálna ekovýchova - I. časť

Ľudia si dnes často kladú otázku, čo je príčinou environmentálnej krízy. Je to aj štandardná otázka v environmentálnej výchove. Sám som ju položil žiakom, učiteľom aj manažérom stovky krát. A odpovede sa väčšinou opakujú – od nedokonalých technológií cez zle nastavené ekonomické systémy až po preľudnenie na našej Zemi. Fajn. A vtedy pokračujem príbehom o Nasredinovi.

Stránky